Sport w ciąży i oferta z niemieckiej kasy chorych / Sport in der Schwangerschaft

Dziś krótko na temat aktywności fizycznej w ciąży. Jak wiadomo sport to zdrowie a zdrowie jest najważniejsze.

Jak to jest z tym sportem? Dać sobie spokój i przeleżeć na kanapie całe 9 miesięcy? Nie mnie tu oceniać i krytykować, ponieważ wszystko zależy od tego jak będzie rozwijała się Twoja ciąża.

Punkt pierwszy to konsultacja z lekarzem prowadzącym ciążę. Ale jeśli nie ma przeciwwskazań, to nawet nie powinno się rezygnować z aktywności fizycznej.

Regularne uprawianie sportu nie tylko przygotuje odpowiednio Twoje ciało do porodu ale również sprawi, że w trakcie ciąży będziesz odprężona, odpowiednio dotleniona, znikną bóle pleców, poprawi się jakość snu i będziesz miała gwarancję, że szybko wrócisz do kondycji sprzed ciąży. Poprawi się także Twój nastrój, który podczas ciąży potrafi się zmieniać co 5 min. Im lepiej Ty się czujesz tym lepiej jest Twojemu Maluszkowi.

Ja dostałam zielone światło od mojego lekarza i zabrałam się za poszukiwania kursów oferowanych w pobliżu mojego miejsca zamieszkania. Postawiłam przede wszystkim na pływanie – uwielbiam! i na ćwiczenia wzmacniające mięśnie kręgosłupa, z którym mam problemy.

Pokrótce pokażę Wam jak można znaleźć kursy w Niemczech, które oferowane są przez kasę chorych, w której jestem obecnie ubezpieczona.  (pomoc dla tych, którzy mieszkają w Niemczech lub dla Waszych znajomych, którzy wyemigrowali)

  1. Wejdź na stronę Zentrale Prüfstelle Prävention

http://www.bkk-dachverband.de/gesundheit/gesundheitsfoerderung/zentrale-pruefstelle-praevention/

  1. Kliknij w link ‚Suchfunktion’

bkk-dachverband-interessenverband-der-betriebskrankenkassen-zentrale-prufste_2016-11-25_11-36-29

  1. Wpisz swój kod pocztowy i wybierz z listy o jaką tematykę kursów Ci chodzi
  • wszystkie kategorie
  • ruch – to mój wybór
  • odżywianie
  • stres / relaks
  • obchodzenie się ze środkami odurzającymi

2

  1. Zostaniesz przekierowany na stronę, na której wyświetlone zostaną wszystkie kursy związane z ruchem. (nie tylko dla ciężarnych). W celu przefiltrowania należy wpisać po prawej stronie słowo klucz ‚schwanger’ i kliknąć na ‚Suche ändern’

3

  1. Po tym wyświetlone zostaną kursy oferowane kobietom w ciąży

4

Ja wezmę udział w dwóch kursach:

Aqua Schwanger – zajęcia w basenie wspomagające układ krążenia. Koszt kursu 125 € z czego 80 % pokrywa kasa chorych, 10 jednostek po 50 min. każda. Super sprawa, ponieważ będę miała okazję poznać inne przyszłe mamy.

Mamaworkout mit Babybauch – kurs, na który można się zapisać w trakcie ciąży oraz po ciąży. Wówczas uczęszcza się na takie zajęcia z Bobasem.

Ciąża i rozwiązanie są ogromnym wyzwaniem dla kobiecego ciała. Ten kurs przygotowuje Cię fizycznie i psychicznie do narodzin dziecka. Celem kursu jest wzmocnienie ciała i mięśni, tak aby były silniejsze, wytrwalsze i bardziej elastyczne, co pomaga w złagodzeniu bólu pleców.

Wskazówka: przed zgłoszeniem się na kurs należy skonsultować się z kasą chorych odnośnie refundacji kosztów, ponieważ nie każdy kurs jest refundowany. Na kurs należy zgłosić się odpowiednio wcześnie, dlatego, że osób chętnych jest bardzo dużo.

A Wy jaki sport uprawiacie? Jesteście aktywne w ciąży, czy raczej oszczędzacie się?

Czy poradnik przyda się Wam lub Waszym znajomym? Macie może jakieś wskazówki odnośnie ćwiczeń w ciąży? Jestem ciekawa Waszego zdania.


 

Heute zum Thema Sport in der Schwangerschaft. Wie viel Training kann man eigentlich machen? Hat das Auswirkungen auf das Baby? Kann es dem Baby schaden?

Es kommt natürlich drauf an, wie die Schwangerschaft verläuft und wie sich das Fötus entwickelt. Auf jeden Fall sollte man das Thema mit dem Arzt abstimmen.

Die Diplom-Psychologin – Marion Sulprizio – schreibt:

„Die normale Herzfrequenz beim Fötus liegt bei etwa 140 Schlägen pro Minute. In einer Studie wurde festgestellt, dass der Babypuls nach der Belastung der Mutter im Schnitt bei 160 liegt, sich aber relativ schnell wieder beruhigt. Im Prinzip macht das Kind also eine kleine Trainingseinheit mit. Regelmäßiges Training hält die Mutter fit, vermindert typische Rückenprobleme und Wassereinlagerungen, eine zu starke Gewichtszunahme, Schwangerschaftdiabetes und Depressionen.”

Einen interessanten Artikel kann man auf der Spiegel.de Seite lesen:

http://www.spiegel.de/gesundheit/schwangerschaft/sport-in-der-schwangerschaft-die-besten-tipps-fuer-werdende-muetter-a-899722.html

Ich habe ein grünes Licht bekommen. Es spricht nichts dagegen, dass ich in der Schwangerschaft Sport treibe. Es ist für mich wichtig meine Muskulatur zu stärken und sich auf die Geburt vorzubereiten. Vor allem wenn es um den Rücken geht, mit dem ich immer Probleme hatte.

Was wird also den Schwangeren empfohlen? Als ungefährlich gelten: Schwimmen, Walking, Yoga, Pilates und auch Joggen (aber nicht mehr als 3 Km und unter einer Bedingung, wenn man vor der Schwangerschaft viel gejoggt hat). Ich habe mich fürs Schwimmen entschieden. Diese Sportart macht mir Spaß und hilft zugleich.

In Deutschland werden verschiedene Kurse angeboten, die auch durch Krankenkassen bezuschusst werden. Fast jede Frau wird beim Arzt über solche Möglichkeiten informiert.

Für die Frauen, die aber nicht wissen, wo man Hilfe suchen kann, habe ich eine kurze Anleitung vorbereitet.

  1. Klicke auf den Link

http://www.bkk-dachverband.de/gesundheit/gesundheitsfoerderung/zentrale-pruefstelle-praevention/

  1. Klicke auf den ersten Link ‚Suchfunktion’

bkk-dachverband-interessenverband-der-betriebskrankenkassen-zentrale-prufste_2016-11-25_11-36-29

  1. Trage deine Postleitzahl und wähle eine Möglichkeit aus der Liste aus

2

  1. Auf der Seite werden alle Kurse, die z.B. Bewegung betreffen, aufgelistet. Um Kurse für Schwangere zu finden muss man auf der rechten Seite ein Schlüsselwort eingeben ‚schwanger’ und auf ‚Suche ändern’ anklicken

3

  1. Danach werden Kurse für Schwangere angezeigt

4

Ich werde an zwei Kursen teilnehmen:

Aqua-Schwanger – Bewegung zur Förderung des Herz-Kreislauf-Systems im Wasser. Der Kurs kostet 125 € und wird zu 80 % durch die Krankenkasse bezuschusst. Ich kann kaum erwarten andere werdenden Mütter kennenlernen zu können.

Mamaworkout mit Babybauch– Die Schwangerschaft und Entbindung sind eine große Herausforderung für Körper und Geist. Das MamaWORKOUT-Konzept begleitet Frauen von der ersten Schwangerschaftswoche an bis zum Ende der Schwangerschaft.
Das Konzept fördert vor allem das körperliche Wohlbefinden und bereitet Sie sowohl körperlich als auch psychisch vor. Ziele des Kurses sind der Erhalt und/oder Steigerung der Kraft, Beweglichkeit und Ausdauer. Sie wirken typischen Beschwerden wie z.B. Rückenschmerzen entgegen!

Eine sinnvolle Mischung aus ein wenig Theorie und viel Praxis:
-kurzes theoretisches Hintergrundwissen
-Körperschulung (gute Haltung mit Babybauch)
-Tipps für Übungen für zwischendurch im Alltag
-Praxisteil mit Erhalt und/oder Aufbau der Muskulatur

Hinweis: man sollte sich rechtzeitig zu einem Kurs anmelden, denn es gibt viele Frauen, die mitmachen möchten. Man wird erstmal auf eine Warteliste eingetragen. Bevor man sich aber anmeldet, sollte man die Krankenkasse, bei der man versichert ist, kontaktieren und fragen, ob der eine oder der andere Kurs bezuschusst wird. Es muss beachtet werden, dass nicht alle Kurse erstattet werden.

und Ihr? Was für ein Sport treibt ihr? Welche Aktivitäten würdet ihr den anderen empfehlen? Wie ist Eure Meinung?

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s