Co ratuje mój dzień? / Was kann meinen Tag retten?

15879005_1264169390296973_2020233284_n

Po dłuższej przerwie i chwilowym spadku energii powracam do Was. Dlatego dziś o suplementacji a dokładnie o tym jednym jedynym, bez którego nie wyobrażam sobie dnia. To jedna z najważniejszych rzeczy, które noszę w torebce. Dostaję gęsiej skórki, kiedy okazuje się, że zapomniałam tego ze sobą wziąć lub skończyło się po prostu a ja również zapomniałam kupić nowe opakowanie. Moja podświadomość zaczyna działać a ja momentalnie zaczynam czuć się jak dętka, która wyczekuje bólu głowy, który na 100 procent się pojawi. Znacie to uczucie?

Jestem w stanie rzucić wszystko w jednej chwili i pójść prosto do apteki żeby tylko uratować dzień, nie tylko sobie ale wszystkim dookoła mnie. W tym momencie najważniejszy jest on!

O czym mowa? O magnezie! B1, B6, B12, B9/ kwas foliowy!

magnesium

folsaeure

Codziennie po śniadaniu zażywam jedną tabletkę Magnez Doppelherz 400 mg. (w obecnym stanie dozuję nawet 800 Mg dziennie na zalecenie mojego lekarza prowadzącego). Wówczas mogę być spokojna, że w ciągu dnia nie dopadnie mnie koszmarny ból głowy, ogólne rozdrażnienie i zmęczenie. Poprzez regularne zażywanie magnezu i picie odpowiedniej ilości wody w ciągu dnia poprawiła się moja koncentracja a regularne bóle głowy zniknęły. I nie chodzi mi tutaj tylko o zażywanie magnezu w okresie ciąży, bo to jest oczywiste. Chodzi o regularne suplementowanie. Musicie koniecznie spróbować, jeśli jeszcze tego nie praktykujecie. Szczególnie osoby, które piją dużo kawy i uprawiają dużo sportu.

Co pisze producent na temat magnezu Doppelherz 400?

Doppelherz aktiv Magnez-B6 Forte 400

Suplement diety

Preparat może być stosowany w okresie intensywnej pracy umysłowej i stresu, w stanach wyczerpania oraz dla wspomagania pracy mięśni.

Magnez i witamina B6:

Wspomagają pracę umysłową (magnez) i działanie całego układu nerwowego (wit. B6)

Redukują zmęczenie i skutki stresu

Wspomagają kurczliwość mięśni (magnez)

Zapewnienie odpowiedniej ilości magnezu jest niezbędne dla prawidłowej pracy układu nerwowego, redukcji zmęczenia i skutków stresu (np. Dekoncentracji) oraz prawidłowej kurczliwości mięśni. Ma to szczególne znaczenie przy intensywnej pracy umysłowej oraz przy wysiłku fizycznym. Magnez uczestniczy m.in. w przekazywaniu impulsow nerwowych, wytwarzaniu energii w organizmie i syntezie białek. Magnez wpływa również na zachowanie równowagi elektrolitów po intensywnym wysiłku fizycznym (w wyniku pocenia) oraz mineralizację kości.

Przemęczenie, stres, intesywny wysiłek fizyczny i umysłowy, stosowanie używek (kawy i alkoholu) zwiększają zapotrzebowanie organizmu na magnez. Jednocześnie niezrównoważona dieta oparta o wysokoprzetworzoną żywnośċ i niskozmineralizowaną wodę może nie dostarczaċ odpowiedniej dawki magnezu. W celu zapewnienia odpowiedniej podaży magnezu zaleca się spożywanie pełnoziarnistych produktów zbożowych, świeżych warzyw oraz wody średnio- i wysokozmineralizowanej.

Witaminy z grupy B (B1, B6, B12, B9/ kwas foliowy) wspomagają funkcje poznawcze (koncentracje umysłową, kojarzenie, zapamietywanie), co stanowi warunek prawidłowej pracy mózgu. Witaminy B6, B12, B9 dodatkowo redukują skutki zmeczenia ukladu nerwowego.

Jedna tabletka preparatu dostarcza aż 400 mg jonów magnezu.

A Wy? Jakich suplementów używacie? Co dodatkowo poradziłybyście/ poradzilibyście jeszcze z suplementacji w trakcie ciąży i po ciąży w okresie karmienia, kiedy to wszystkie witaminy wysysa z nas dziecko?  ❤


 

Nach längerer Pause bin ich mit doppelter Kraft wieder hier. Deswegen habe ich heute für Euch über Supplementierung geschrieben, was zu der Jahreszeit sehr wichtig ist. Genauer gesagt geht es um ein Nahrungsergänzungsmittel, ohne das ich mir meinen Tag nicht vorstellen kann. Das ist eine der wichtigsten Sachen, die ich immer in meiner Tasche habe. Ich kriege eine Gänsehaut, wenn ich es vergessen habe oder einfach nicht gekauft habe. Dann fängt mein Unterbewusstsein an sofort zu funktionieren und ich bin auf einmal total fix und fertig. Dazu kommt noch das Gefühl, dass ich bald einen starken Kopfschmrzen bekomme. Kennt ihr das?

Sofort, egal was ich mache, bin ich bereit direkt zur Apotheke zu laufen um meinen Tag zu retten. Eigentlich rette ich den Tag nicht nur mir sondern allen um mich herum.

In dem Moment steht er im Vordergrund!

Wovon ist die Rede? Von Magnesium B1, B6, B12, B9/ Folsäure

magnesium

Jeden Tag nach dem Frühstuck nehme ich 1 x Magnesium Dopelherz 400 mg ein. (momentan nehme ich 800 Mg Magnesium am Tag ein). Dann weiß ich, ich bekomme im Laufe des Tages keinen starken Kopfschmerzen, werde nicht nervös und bockig und werde nicht so schnell müde. Da ich regelmäßig Magnesium einnehme und täglich mindestens 1,5 L Wasser trinke, hat sich meine Konzentration verbessert. Der regelmäßige Kopfschmerzen, der nicht zu ertragen war, ist auch verschwunden.

Es geht mir nicht nur um Einnahme von Magnesium während der Schwangerschaft – das ist ja selbstverständlich- es geht um regelmäßige Supplementierung.

Das müsst ihr unbedingt ausprobieren. Den Unterschied merkt ihr sofort. Dies würde ich vor allem den Personen empfehlen, die viel Kaffee und Alkohol trinken. Auch die Sportler dürfen Magnesium in ihrer Diät nicht vergessen.

Was schreibt der Hersteller zu Magnesium Doppelherz 400?

Für Muskeln, Nerven und Energiestoffwechsel

Die Herausforderungen des Alltags und körperliche Belastung durch Beruf oder Sport erfordern Energie, Muskelkraft und Nerven. Eine optimale Versorgung mit Vitaminen und Mineralstoffen ist dabei eine wichtige Voraussetzung für das Wohlbefinden und die Leistungsfähigkeit unseres Körpers.

Magnesium 400 mg – bei körperlicher Belastung

Magnesium ist ein lebensnotwendiger Mineralstoff, den der Körper nicht selbst bilden kann. Außerdem ist eine Speicherung nur in begrenztem Umfang möglich. Der hohe Verarbeitungsgrad von Lebensmitteln kann heutzutage dazu führen, dass die über die Nahrung aufgenommene Menge an Magnesium nicht immer optimal ist.
Bei der Zubereitung von Speisen können zusätzliche Verluste auftreten. Aber auch der regelmäßige Genuss von Alkohol entzieht dem Körper Magnesium.
Gute Magnesiumlieferanten sind z. B. Vollkorngetreideprodukte, Hülsenfrüchte, viele Gemüsesorten sowie Leber, Geflügel und Fisch.

Magnesium trägt zum normalen Energiestoffwechsel bei und leistet einen Beitrag zur normalen Funktion des Nervensystems und des Muskels.
Vitamin B1 leistet zusätzlich einen Beitrag zur normalen Herzfunktion und spielt wie die Vitamine B6 und B12 eine Rolle bei der normalen Funktion des Nervensystems.

Die Vitamine B6 und B12 leisten einen Beitrag zur normalen Bildung der roten Blutkörperchen, die für den Sauerstofftransport im Blut sorgen. Zusätzlich tragen sie zur normalen Funktion des Immunsystems bei, das bei körperlicher Aktivität besonders gefordert sein kann.

Folsäure spielt eine Rolle bei der normalen Zellteilung und Blutbildung. Sie trägt zusammen mit den Vitaminen B6 und B12 zu einem normalen Homocysteinstoffwechsel bei.

Und ihr? Welche Supplemente nehmt ihr ein? Was würdet ihr zusätzlich während der Schwangerschaft und nach der Schwangerschaft von Mineralstoffen empfehlen?

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s