Kocyk minky -> Do it yourself ! / Wie nähe ich eine Minky Decke? DIY

Jak można wykorzystać niedzielne popołudnie, kiedy za oknem pogoda, która raczej zniechęca do wyjścia na spacer? Do tego marudząca baba w ciąży, która chodzi z kąta w kąt i nie wiem co ze sobą zrobić. Czym ją zająć żeby się jednocześnie zrelaksowała i zrobiła coś produktywnego?

Wystarczy kupić jej 4 metry materiału, posadzić przy maszynie do szycia i zostawić w spokoju 🙂

1

2

4

5

Na dziś zaplanowałam kocyk minky. Co nam jest potrzebne?

– bawełna (u mnie dziś różowy kolor zwyciężył)

– polar minky

– owata

– szpilki

– dobre chęci – tych akurat mi nie brakuje, bo robię to dla własnego dziecka ❤ 🙂

  1. Najpierw należy dociąć materiały. W zależności od wielkości jaką potrzebujemy. Ja wycięłam kawałki 80 x 60 cm
  2. Następnie układamy materiały jeden na drugi. Na spód owatę, potem polar odwrócony prawą stroną do nas i na samą górę bawełnę odwróconą na lewą stronę. (tak jak na obrazku)

6

  1. Aby materiały nie przesuwały się podczas zszywania należy przymocować je szpilkami.

7

  1. Zacząć zszywać po kolei wyjmując szpilki i nie zapominając o nie zszywaniu do końca, ponieważ musimy jeszcze przewinąć kocyk na prawą stronę a następnie resztę zszyć ręcznie.

8

  1. Kocyk od strony bawełny wyprasować.

9

GOTOWE!

10

11

Z tych materiałów,  które zakupiłam uszyję dwa kocyki minky, dwie poduszeczki i ochraniacz na łóżeczko.

Oczywiście w sklepach dostępne są przepiękne kocyki dla dzieci. Ja jednak postanowiłam uszyć go sama, co sprawiło mi ogromną frajdę. A przy okazji wprawiam się w szycie i obsługę mojej maszyny, z którą mam większe plany…

Co mówicie na taki kocyk? Może któraś z Was byłaby zainteresowana?


 

Was kann man sonntags Nachmittag unternehmen, wenn es draußen regnet und man keine Lust hat bei dem Wetter spazierenzugehen? Dazu hat man noch eine schwangere Frau zu Hause, die in der letzten Zeit nicht mehr zu ertragen ist?

Am besten wenn man ihr 4 Meter Stoff kauft, eine Nähmaschine gibt und sie in Ruhe lässt 🙂

2

5

Für heute habe ich geplant eine Minky Decke zu nähen. Was braucht man um sie fertig zu machen?

– Baumwolle (bei mir heute rosa Farbe)

– Fleece Stoff

– Vlies

– Nähnadel

– gute Absichten – die fehlen mir nicht, weil ich es für mein Baby mache ❤

  1. Erstmal schneidet man die Stoffe aus. Es kommt drauf an, wie groß die Decke sein sollte. Ich brauche erstmal eine für einen Säugling also 80 x 60 cm reichen vollkommen aus.
  2. Dann legt man die 3 Stoffe aufeinander. Unten kommt der Vlies, darauf legt man Fleece Stoff mit der rechten Seite nach oben und oben drauf kommt die Baumwolle mit der linken Seite nach oben. (wie auf dem Bild)

6

  1. Damit sich die Stoffen beim Nähen nicht verschieben, sollte man sie mit Nähnadeln befestigen.

7

  1. Man kann anfangen die 3 Stoffe zusammenzunähen, in dem man die Nähnadel der Reihe nach rauszieht. Man sollte am Ende eine kleine Lücke offen lassen, damit man die Decke auf die rechte Seite umdrehen kann. Den Stichrest mit der Hand zusammennähen.

8

  1. Im letzten Schritt sollte man die Baumwolle bügeln.

9

FERTIG IST UNSERE MINKY DECKE!

10

11

Aus den Stoffen, die ich gekauft habe, werde ich 2 Minky Decken, 2 Kissen und einen Bettschutz für mein Baby nähen.

In vielen Läden kann man schöne Decken kaufen. Ich habe mich aber fürs Basteln entschieden, da es wirklich Spaß macht. Außerdem will ich noch Nähpraxis erlangen, weil ich größere Pläne mit der Nähmaschine habe…

Was denkt ihr über die Decke? Möchtet ihr so eine haben? Hätte jemand von Euch Interesse an so einer Decke?

 

4 comments

    • Kocyki z dresówki też jak najbardziej 🙂 wydaje mi się, że z bawełną jest trochę ciężej niż z dresówką. Muszę wypróbować też Twoją sugestię. Kocyk minky z owatą bardziej na chłodniejsze dni. Pozdrawiam i pochwal się co uszyłaś 🙂

      Lubię to

  1. W zasadzie nic trudnego – ale ja nie mam talentu do takich rzeczy i pewnie wyszłoby mi zupełnie koślawo. A kocyki piękne – gratuluję zdolności 🙂

    Lubię to

Skomentuj

